Dakar Team Polska to zespół rajdowy założony w 2007 roku. Tworzy go grupa bezgranicznie zakochanych w sportach motorowych zapaleńców, konsekwentnie realizująca swoje sportowe marzenia. Ich zwieńczeniem ma być osiągnięcie, przez lidera zespołu, mety w Dakarze w 2009 roku.
Udział w tak trudnym i wymagającym przedsięwzięciu, jakim jest bez wątpienia Rajd Dakar, stanowi ogromne wyzwanie - nie tylko sportowe, ale także organizacyjne i logistyczne. Krzysztof Matela, przy wsparciu i zaangażowaniu przyjaciół – Andrzeja Matusewicza i Daniela Stefańskiego, postanowił mu sprostać i „dostosować rzeczywistość do swoich marzeń”. Od kiedy zapadła decyzja o starcie, wszystkie działania zespołu skupiają się na jak najlepszym przygotowaniu do konfrontacji z pustynią.
Członkowie Teamu:
Krzysztof Matela - lider zespołuCzłonkowie Teamu:
Andrzej Matusiewicz - dyrektor ds. organizacyjnych
Daniel Stefański - dyrektor ds. marketingu
Marek Goliszewski - honorowy członek Dakar Team
Maricn Bartnik - trener, mechanik
Maszyny:
KTM 660 RALLY FACTORY
Motocykl, na którym Krzysztof Matela wystartuje w rajdzie, wyprodukowany został przez austriacką firmę KTM. Sprzęt jest oparty o znany, wykorzystywany
przez profesjonalnych rajdowców model 660 Rally Factory. Pochodzi ze stajni Orlen Teamu, gdzie był wykorzystywany m.in. przez Jacka Czachora.
Parametry techniczne:przez profesjonalnych rajdowców model 660 Rally Factory. Pochodzi ze stajni Orlen Teamu, gdzie był wykorzystywany m.in. przez Jacka Czachora.
silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy o pojemności 653,7 ccm
skrzynia biegów: 5- stopniowa
zawieszenie: White Power skok - przód: 330mm, tył: 300mm
hamulce: tarczowe Brembo (300mm przód, 220mm tył)
moc: 70KM
chłodzenie: cieczą i olejem
rozrusznik: elektryczny
zbiorniki paliwa: 36 litrów - 2 x 10 przód + 2 x 8 tył
rama: stal chromowo-molibdenowa;
masa własna: 158kg (bez płynów, paliwa i wody)
prędkość maksymalna: 180km/h
YAMAHA YZ 250F
W parku maszyn znajduje się również motocykl treningowy YAMAHA YZ250F, na której Krzysztof odbywa treningi i bierze udział w zawodach crossowych. Motocykl ten jest liderem w klasie MX2. Posiada lekkie aluminiowe zawieszenie oraz ultra dynamiczny silnik czterosuwowy. Model ten jest wykorzystywany przez krajową czołówkę crossowców.
Parametry techniczne:
silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy o pojemności 249 ccm
skrzynia biegów: 5- stopniowa
skok - przód: 300mm, tył: 307mm
hamulce: tarczowe
moc: 42KM
chłodzenie: cieczą
zbiorniki paliwa: 7-litrowy
masa własna: 93,5kg
koła – przód: 80/100x21, tył: 100/90x19
prędkość maksymalna: ok.100km/h
Najbliższe plany Teamu:
styczeń 2008 - Wyjazd na treningi do Tunezji
marzec 2008 - Złożenie wniosku do FIM o przyznanie licencji międzynarodowej
kwiecień 2008 - Start w Rajdzie Tunezji (OPTIC)
15 maja 2008 - Zgłoszenie do Rajdu Dakar
lipiec 2008 - Zakup motocykla startowego KTM Rally Factory 690
4 stycznia 2009 - Początek Rajdu
20 stycznia 2009 - Meta Rajdu
Co nie co o samym rajdzie Dakar:
-Jedna z najbardziej znanych i zdecydowanie najbardziej prestiżowych imprez sportowych na świecie.
-Sportowa rywalizacja zawodników, którzy zmagają się z konkurentami,
ze sprzętem, własnymi ułomnościami oraz przede wszystkim z dziką
i nieokiełznaną przyrodą.
-Dla większości z uczestników największym pragnieniem jest osiągnięcie mety rajdu – bez względu na ostateczne miejsce w klasyfikacji.
-Doskonale zaplanowana machina organizacyjna.
-Wielkie wydarzenie marketingowe - największe światowe koncerny motoryzacyjne pompują w starty wielkie pieniądze wykorzystując później sukcesy kierowców
do budowania wizerunku własnych marek.
-Idealny poligon doświadczalny dla konstrukcji.
-Szansa zostania kierowcą teamu fabrycznego – a to marzenie każdego.
-Wielka przygoda - każdego dnia inne odcinki, szybki zmieniający się krajobraz, warunki i środowisko, które uczą szacunku do pustyni, do konkurentów
i do samego siebie.
-Sportowa rywalizacja zawodników, którzy zmagają się z konkurentami,
ze sprzętem, własnymi ułomnościami oraz przede wszystkim z dziką
i nieokiełznaną przyrodą.
-Dla większości z uczestników największym pragnieniem jest osiągnięcie mety rajdu – bez względu na ostateczne miejsce w klasyfikacji.
-Doskonale zaplanowana machina organizacyjna.
-Wielkie wydarzenie marketingowe - największe światowe koncerny motoryzacyjne pompują w starty wielkie pieniądze wykorzystując później sukcesy kierowców
do budowania wizerunku własnych marek.
-Idealny poligon doświadczalny dla konstrukcji.
-Szansa zostania kierowcą teamu fabrycznego – a to marzenie każdego.
-Wielka przygoda - każdego dnia inne odcinki, szybki zmieniający się krajobraz, warunki i środowisko, które uczą szacunku do pustyni, do konkurentów
i do samego siebie.
2 komentarze:
Fajnie, że kolejni Polacy jadą na Dakar.
Z takim kierowcą jak ta czarnulka zwycięstwo mają w kieszeni... ;)))
PS. fajną mają stronę
Prześlij komentarz