11.09.2007

Lorinser Smart ForTwo - 180km/h !!!

Niemiecka spółka Lorinser specjalizuje się w tuningu samochodów marki Mercedes-Benz. Tym razem wziął się za modyfikacje modelu Smart ForTwo drugiej generacji i przygotował kompletny pakiet stylistyczny i podrasowany silnik.

Lorinser oferuje zwiększenie mocy dla wszystkich wersji małego miejskiego pojazdu Smart ForTwo, a np. w topowej wersji z najmocniejszym silnikiem z doładowaniem moc zwiększa się z 62 kW (84 KM) do 77 kW (104 KM). Po tym zabiegu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h poniżej 10 sekund i może osiągać prędkość maksymalną 180 km/h. Podstawowy Smart (45 kW/61 KM) osiąga po przeprowadzonych modyfikacjach 52 kW (71 KM).
Stylistykę Smarta także poddano przeróbkom, które z 2-miejscowego autka czynią miejskiego drapieżnika. Samochód otrzymał nowy przedni zderzak, poszerzone błotniki i zmieniony wygląd tyłu. W nadkolach pojawiły się 15-calowe alufelgi.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale by stać się posiadaczem tych wszystkich bajerów, trzeba pozbyć się 7000 Euro z portfela. Cóż, auto po tych zmianach w wyścigu na 1/4 mili nie wygra, ale zawsze to jakieś urozmaicenie, prawda?

Suzuki SXForce Concept - nietypowa hybryda

Co wychodzi z połączenia szybkiego motocykla i 5-osobowego sedana? Bynajmniej nie coś na wzór Ariela Atoma, choć mogłoby. Suzuki zaprezentowało na SEMA Show 2007 swoją wizję tego pomysłu i tak powstał SXForce Concept inspirowany elementami japońskiego ścigacza.

Za bazę kontrowersyjnego auta posłużyło Suzuki SX4 Sport, 143-konny sedan bazujący na znanym u nas crossoverze SX4. SXForce powstało w kalifornijskim studiu Road Race Motorsports of Santa Fe Springs, gdzie głównym założeniem projektu było połączenie samochodu osobowego i wyścigowego, ulicznego motocykla. Co z tego wyszło? W zasadzie dziwny twór, na pozór wyglądający jak SX4 Sedan po solidnym tuningu - oczywiście w amerykańskim stylu. Mamy więc mocno podziurawiony wlotami powietrza zderzak przedni, którego nie powstydziłaby się seria gier komputerowych Need For Speed: Underground, tylny zaś wyprofilowano mocno w górę. Nie zapomniano o karbonowym dyfuzorze i spoilerze na klapie (włókno węglowe pojawia się również na przednich błotnikach), porządnym obniżeniu zawieszenia i konkretnych, 18-calowych felgach Enkei "obutych" w opony Toyo T1-R o rozmiarze 225/45 R18 z przodu i 235/40 R18 z tyłu. Na przedniej osi znalazły się wyczynowe, 6-tłoczkowe zaciski hamulcowe z tarczami o średnicy 355 mm. Byłbym zapomniał - przecież miało być coś z motocykla. Owszem - wysoko umieszczone lusterka boczne i podwójne wydechy przy progach z każdej strony. Ponoć pochodzą z Suzuki GSX-R 1000.

Źródło : autogaleria.pl

11.07.2007

Audi w pigułce - potężne R8

Pięciokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans doczekał sie wreszcie swojej drogowej wersji. Dlaczego warto przypomnieć o tym? Le Mans to 24-godzinny wyścig, który bez litości eliminuje samochody niedopracowane. Tutaj na równi liczą się osiągi auta, jak również jego niezawodność i ergonomia. "Test trzystu" w TVN Turbo może się schować.

Jest to pierwszy model Audi z centralnie ułożonym silnikiem. I to nie byle jakim - 4.2 FSI osiąga moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy 430 Nm w zakresie 4500x6000 obr./min. Na 1 KM przypada tutaj 3,71kg co jest niezwykłe. W ciagu 4,6s rozpędza się do setki, 301 KM/h maksymalnej prędkości w zupełności wystarczy, żeby się zabić na pierwszej lepszej studzience kanalizacyjnej wystającej na autostradzie w Polsce. Maksymalna prędkość obrotowa 8250 obr./min sprawia, ze silnik ten brzmi jak muzyka Mozarta, żywo reagując na każde drgnięcie pedału gazu. Nie wspominająć o technoligii tworzenia reflektorów dla R8, opartej na bionice.Element świetlny przypomina otwartą szyszkę pinii. Koncentrycznie ustawione jedna za drugą skorupy reflektorów w połączeniu z wydajnym diodowym systemem projekcyjnym zamieniają promieniowanie każdej
multichipowej diody w mocne i równomierne światła drogowe.


Caparo T1 czyli najszybszy radiowóz świata.


Już niedługo nikt nie powinien czuć się bezkarnie mknąc po brytyjskiej autostradzie M25. Nawet jeśli prowadzi szybki motocykl, lub jedno z superaut. Niedługo bowiem flota radiowozów londyńskiej Metropolitan Police powiększy się o najszybszy radiowóz świata - bolid Caparo T1.


Brytyjski Caparo T1 należy do najszybszych aut dopuszczonych do poruszania się po drogach publicznych. Podczas wystawy samochodowej MPH’07 w Londynie, pokazano jego koncepcyjną wersję przystosowaną do pracy w Policji jako Rapid Response Vehicle, czyli radiowóz szybkiego reagowania. Biorąc pod uwagę
możliwości jakimi dysponuje Caparo, określenie „szybkiego” można spokojnie zamienić na „błyskawicznego”. Pierwsza setka pojawia się już po niecałych trzech sekundach od startu zatrzymanego, osiągnięcie 160 km/h to kwestia zaledwie 5 sekund, natomiast prędkość maksymalna grubo przekracza 300 km/h.
Po zaprezentowaniu przez Caparo auta na MPH’07, londyńska Metropolitan Police wyraziła ogromne zainteresowanie tym drogowym bolidem wykorzystującym technikę prosto z toru F1. Podobno rozmowy są bardzo zaawansowane i wkrótce jedno z takich aut wyposażone w systemy łączności, kamerę na podczerwień i migającego niebieskiego „koguta” trafi do służby na M25 – jednej z obwodnic Londynu.


Nowy Nissan Skyline GT-R już wkrótce!

Jako jedna z najbardziej wyczekiwanych premier na wystawie branżowej w Tokio, nowy Nissan GT-R będzie oferowany
również klientom w Europie (tysiąc egzemplarzy rocznie), po raz pierwszy jako produkt o zasięgu globalnym.

Nowość Nissana jest być może najbardziej dopracowanym i technologicznie zaawansowanym samochodem sportowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. To jeden z najszybszych pojazdów na świecie (co potwierdza rekord dla samochodu seryjnego, uzyskany na słynnym torze Nurburgring w Niemczech), a także prawdopodobnie najłatwiejszy w prowadzeniu i najbezpieczniejszy samochód do szybkiej jazdy na świecie.

Uniwersalny supersamochód Nissan GT-R był testowany na torze Nurburgring, gdzie mimo mokrej nawierzchni na najtrudniejszym do pokonania szybkim łuku Kesselchen, uzyskał czas okrążenia 7 min 38 s. Nowy GT-R to znakomita oferta pod względem osiągów (przyspieszenia, prędkości maksymalnej, właściwości jezdnych w zakrętach i parametrów hamowania) w porównaniu ze sportowymi coupe dostępnymi w zbliżonej cenie.

11.06.2007

Debiut: Mitsubishi Colt - Zen

W listopadzie zadebiutuje w Polsce limitowana wersja popularnego modelu Mitsubishi Colt o nazwie ZEN.
Colt ZEN wyróżnia się bogatym wyposażeniem dodatkowym a tapicerkę siedzeń wykonano z wysokiej jakości materiałów ... Specjalna wersja Colta ze starannie dobranymi dodatkami to nowoczesny samochód miejski dla kobiet. Auto będzie prezentowane we wszystkich salonach dealerskich Mitsubishi Motors na terenie kraju.

Mitsubishi Colt ZEN będzie dostępny tylko w wersji 5 drzwiowej i w kolorze czarny metalik. Colt ZEN w porównaniu do wersji Inform będzie dodatkowo wyposażony w 15’’ aluminiowe obręcze kół, radio CD ze sterowaniem w kierownicy i 6 głośnikami, elektrycznie sterowane lusterka, boczne poduszki powietrzne, srebrne elementy wykończenia wnętrza, ozdobną listwę bagażnika, dywaniki z logo ZEN oraz oznakowanie zewnętrzne samochodu z logo "ZEN".
Cena auta wynosi: 49 990 PLN + 1500 PLN (dopłata za lakier metalizowany).
Colt jest najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Europie. Kluczowe cechy tego modelu to prosta i wyrazista stylistyka, dobra dynamika jednostek napędowych, znakomite własności jezdne, wysoka jakość wykonania oraz duża przestronność łatwo adaptowalnego wnętrza.

Volkswagen Scirocco

Oto samochód cieszący się niezwykłą popularnością na targach w Paryżu 2006r, wtedy znany jeszcze jako koncepcyjny model Volkswagena Iroc. Volkswagen Scirocco.

To coupe bez wątpienia jest wściekłe, choć wydawać się może, że 210 KM pod maską tego samochodu to nic w porównaniu np. z M3 czy Audi S4, które mają ok. dwa razy tyle. (Z drugiej strony BMW M3 i S4 są tak paliwożerne, że byłyby w stanie wessać same siebie i utworzyć czarną dziurę.) Coż, panowie z Volkswagena zawsze zachowywali zimną krew w stosunku do swoich samochodów. Pomimo agresywnego wyglądu tego samochodu i jego drapieżnych linii, nie znajdziemy w tym samochodzie żadnych dziwactw. Widzieliście kiedyś jakieś dziwactwo w VW? No właśnie, oby tak dalej.




A teraz zagadka: Jaki inny samochód przypomina wam nowy pysk Volkswagena? No właśnie. Też mieliście to wrażenie, gdy go pierwszy raz zobaczyliście? Czy to nie ...Evo X ?
Jeśli tak, to właśnie pokazali panom z mitsubishi jak to sie robi w Europie. Bansai :)

11.05.2007

MotoOktan powraca !!!!


Ekipa MotoOktan'u po 10 miesiącach przerwy zmobilizowała się i postanawia wrócić do pracy, aby podawać Wam najświeższe informacje ze świata motoryzacji. Postaramy się jak najczęściej aktualizować bloga, dodawać ciekawe informacje, filmy, zdjęcia, nowości itd....
Serdecznie zapraszamy !


 

MotoOktan 2009