11.12.2007

Skoda Superb II - oficjalnie nieoficjalna

Oficjalne testy zamaskowanych samochodów? Nieczęsto coś takiego się pojawia, ale jednak. Tym razem to Skoda zaprosiła do Kalifornii grupkę wybranych dziennikarzy na jazdy nowiutkim Superbem, który zostanie zaprezentowany w Genewie.

Skoda w Kalifornii w Death Valley? Dziennikarze jeżdżący zamaskowanym Superbem? Supertajne testy? Brzmi niewiarygodnie, ale Skoda postanowiła zaprosić kilku wybrańców na jazdy najnowszą limuzyną. Mimo tego, iż wprowadziła zakaz fotografowania wnętrza oraz mocno zakleiła przednią oraz tylną część nadwozia drugiej generacji tego modelu, jego kształt nie jest dla nas niewiadomą - w lutym tego roku jeden z pracowników Skody współpracujący przy nowym aucie zrobił potajemne zdjęcia, które później zostały rozpowszechnione w internecie. Superb był już niemal gotowy, więc przypuszczano, że jego premiera odbędzie się w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Tam jednak debiutowała nowa Fabia, a premierę największej limuzyny marki przesunięto na za rok - dokładnie na Genewę 2008.

Na razie trudno powiedzieć, czy nowy Superb przerasta rozstawem osi Passata, jak robił to poprzednik. Stylistycznie auto jednak jest nieco zbliżone do Volkswagena, nawet przednie reflektory przypominają te z auta Wolfsburga. Tył natomiast ma coś w sobie z Renault Laguny - to jakby mieszanka schodzącej ze sceny drugiej oraz najnowszej, trzeciej generacji. W tej części nadwozia czeka nas największa niespodzianka, tym razem mocno strzeżona - Superb II ma być pierwszym samochodem, który zaoferuje nam podwójnie otwieraną tylną klapę. Innowacyjny mechanizm pozwoli nam albo uchylić sam kufer (jak w sedanie), albo całą klapę razem z szybą (jak w liftbacku). Jak to dokładnie działa i wygląda, dowiemy się jednak nie wcześniej, niż w marcu przyszłego roku.

O jakości materiałów, funkcjonalności i przestronności kabiny pasażerskiej możemy jednak już dziś coś powiedzieć, bo wybrani redaktorzy testujący zamaskowane modele optymistycznie wypowiadali się o wnętrzu nowego Superba. Podobnie pochlebne opinie zebrał układ napędowy (dwa testowe auta były wyposażone w nowy, 160-konny silnik benzynowy 1.8 TSI), jednak tu nie ma potwierdzonej pełnej listy jednostek napędowych. Przypuszcza się, że będą to benzynowe 1.4 TSI (122, 140 lub 170 KM), 1.8 TSI (160 lub 170 KM) i 2.0 TSI (200 KM), a także wysokoprężne 1.9 TDI 105 KM oraz najnowsza seria 2.0 TDI CR wykonana już w technologii Common-Rail (140 lub 170 KM). Krążą również plotki, że w najdroższej odmianie Superba ma znaleźć się pod maską 6-cylindrowy, widlasty silnik o pojemności 3,6-litra i mocy 280 KM współpracujący z 6-stopniową skrzynią Tiptronic przenoszącą moc na wszystkie koła.
















Źródło : autogaleria.pl


Brak komentarzy:

 

MotoOktan 2009