11.13.2007

Subaru Impreza 2.0 R Sport - Hatchback ?

Stało się – i mamy na polu gry nowego zawodnika. To nowe Subaru Impreza hatchback…

Najwięcej kontrowersji miłośników dotychczasowego modelu wzbudza tył pojazdu, z którego ubyła jedna bryła. Już nie jest to sedan (w USA będzie sprzedawany nadal), ale najbardziej ulubiony typ nadwozia w Europie, czyli pięciodrzwiowy hat
chback. Nikt nie potrafi odpowiedzieć, dlaczego japońscy konstruktorzy upiększyli swoją nową broń o atrapę dyfuzora i tuningowe tylne światła zespolone?

Nowe Subaru Impreza dostępne jest z trzema silnikami benzynowymi. Testowany egzemplarz miał pod maską jednostkę napędowa o pojemności skokowej 2,0 l o mocy 110 kW (150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 196 Nm. W porównaniu z poprzednikiem parametry te zwiększyły się o 8 kW (11 KM) – moc i 10 Nm – maksymalny moment obrotowy. Jednak zmniejszeniu o 10 km/h uległa prędkość maksymalna, które obecnie według danych producenta wynosi 193 km/h, ale ma obecnie lepszą charakterystykę momentu obrotowego w zakresie średnich obrotów.

Aby zmusić auto do posłuszeństwa trzeba rozkręcić jego jednostkę napędową do 3000 obr./min. Ze względu na straty spowodowane napędem czterech kół nowa Impreza do osiągnięcia prędkości 100 km/h potrzebuje 9,6 sekundy. Jednak specyficzny dźwięk silnika przedstawi dynamikę jazdy już w bardziej różowych barwach. Wszystko odbywa się z dużą lekkością, bez zbędnych wibracji, a jedynie po przekroczeniu granicy obrotów 5000 obr./min w samochodzie jest odczuwalny znaczny hałas.

Subaru miało kilka możliwości do wyboru, by zachęcić do zakupu swojego modelu przez europejskich miłośników aut ze sportowym duchem. Wiadomo, że zwolennicy bardziej sportowej jazdy będą czekać na STI, albo kupią WRX, bo ich nic innego nie będzie interesowało. Natomiast klienta kupującego Imprezę z silnikiem bez turbodoładowania będzie można oczekiwać ze strony miłośników napędu na cztery koła. Muszą oni być przygotowani na stosunkowo duże zużycie paliwa (średnio ponad 11 l/100 km), mały bagażnik, no i wysoką cenę.

Silnik:
Typ silnika:benzynowy
Cylindry / zawory:4 / 4
Pojemność skokowa (cm3):1994
Moc (kW / obr./min):110 / 6400
Maksymalny mom. obr. (Nm / obr./min):196 / 3200
Parametry eksploatacyjne:
Prędkość maksymalna (km/h):193
Przyspieszenia 0 - 100 km/h (s):9.6
Zużycie paliwa-miasto/autostrada/kombi (l/100 km):11.1 / 6.9 / 8.4
Rozmiary i masy:
Bagażnik - siedzenia/złożone (l): 301 / 1216
Pojemność zbiornika paliwa (l):60
Masa gotowego do drogi / nośność (kg):1430 / 460
Rozmiar opon205/50 R17



Źródło: roadlook.pl

Brak komentarzy:

 

MotoOktan 2009