12.01.2007

Jak policyjny Dodge Charger pali gumę?

Pewien chłopak nie poradził sobie z paleniem gumy swoim Mercedesem SL600, więc szanowny pan policjant postanowił mu pokazać jak to zrobić swoim Dodge Chargerem, aż mi zapachniało spaloną gumą... ;)


11.27.2007

Murcielago Pudziana

Jak to mówią ciężka praca nie hańbi, a w tym przypadku to była niebagatelnie ciężka praca ... żeby nie powiedzieć ciężarna ;)

Otóż po 8 latach Pudzian dorobił sie owego cacka, mianowicie Lamborghini Murcielago LP640. Teraz będzie mógł sie wozić na naprawdę zimny łokieć...

A tutaj macie filmik który mówi o tym demonie coś więcej ...

Fiat 500 : Jak to będzie z nowym "maluchem" ?

Od początku wzbudzał wiele emocji, zadawano wiele pytań na jego temat, w końcu pod koniec lipca ujrzał światło dzienne. Mowa o Fiacie 500 - czy nadchodzi nowa era "malucha"?

Producent, po raz pierwszy ukazując w pełnej okazałości ten nowy model, zdecydował się na biały kolor nadwozia. W przypadku nowego Fiata 500, ten biały kolor ma swoją wymowę. Wygląda wyjątkowo okazale, elegancko i przyjaźnie. Styliści centrum Fiata stanęli tym razem na wysokości zadania. Nowy Fiat 500 otrzymał prawie wszystko co powinien. Przyjemna linia nadwozia z elementami znanymi z „dorosłych” modeli tej marki. Sprawia wrażenie dynamicznej i sportowej.



Nowy Fiat 500 obecnie jest dostępny tylko w wersji trzydrzwiowej, chociaż producent ma podobno w planie także wprowadzenie wersji pięciodrzwiowej. Jego niekwestionowaną zaletą są duże otwory drzwiowe z dużym kątem otwarcia, a to oznacza, że do tego samochodu możemy bez najmniejszego problemu wsiadać. I tu uwaga: dotyczy to także osób o wzroście nawet 190 cm! Jednak w tym ekstremalnym przypadku o zajęciu miejsca na tylnych siedzeniach raczej mowy już nie ma.

Wiadomo, że nowy Fiat 500 przeznaczony jest dla czterech osób, które przy odpowiednim ustawieniu przednich foteli będą mogły podróżować zapewne bezpiecznie. Jednak praktyczne testy potwierdziły, że raczej jest to auta dla dwóch dorosłych i dwójki małych dzieci. Cztery osoby mają zapewnione pasy bezpieczeństwa z napinaczam.

Podstawowym silnikiem w ofercie jest czterocylindrowy benzynowy o pojemności skokowej 1242 cm3 o mocy 51 kW przy 5500 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 102 Nm przy 3000 obr./min. Dla dwóch osób to zupełnie wystarczające. Auto potrafi przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 12,9 sekundy, co nie jest wynikiem ani rewelacyjnym, ani też złym. Jak przekonaliśmy się osobiście, auto z tym silnikiem przyjemnie dla kierowcy przyspiesza do ok. 110 - 120 km/h, później już nieco wolniej. Do miasta i na krótkie wypady poza teren zabudowany, to w zupełności wystarczy.
Cena - około 35 000zł, całkiem przyzwoita...

Dane techniczne:
Typ silnika:benzynowy
Cylindry / zawory:4 / 2
Pojemność skokowa (cm3):1242
Moc (kW / obr./min):51 / 5500
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min):102 / 3000
Własności eksploatacyjne:
Prędkość maksymalna (km/h):160
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s):12.9
Zużycie-miasto/poza/kombi (l/100 km):6.4 / 4.3 / 5.1
wymiary i nośność:
Bagażnik - siedzenia/złożone (l):185 / -
Pojemność zbiornika paliwa (l):35
Masa pojazdu / nośność (kg):865 / 440

11.26.2007

Dakar Team Polska - cel: Dakar 2009

Dakar Team Polska to zespół rajdowy założony w 2007 roku. Tworzy go grupa bezgranicznie zakochanych w sportach motorowych zapaleńców, konsekwentnie realizująca swoje sportowe marzenia. Ich zwieńczeniem ma być osiągnięcie, przez lidera zespołu, mety w Dakarze w 2009 roku.

Udział w tak trudnym i wymagającym przedsięwzięciu, jakim jest bez wątpienia Rajd Dakar, stanowi ogromne wyzwanie - nie tylko sportowe, ale także organizacyjne i logistyczne. Krzysztof Matela, przy wsparciu i zaangażowaniu przyjaciół – Andrzeja Matusewicza i Daniela Stefańskiego, postanowił mu sprostać i „dostosować rzeczywistość do swoich marzeń”. Od kiedy zapadła decyzja o starcie, wszystkie działania zespołu skupiają się na jak najlepszym przygotowaniu do konfrontacji z pustynią.

Członkowie Teamu:
Krzysztof Matela - lider zespołu
Andrzej Matusiewicz - dyrektor ds. organizacyjnych
Daniel Stefański - dyrektor ds. marketingu
Marek Goliszewski - honorowy członek Dakar Team
Maricn Bartnik - trener, mechanik

Maszyny:
KTM 660 RALLY FACTORY
Motocykl, na którym Krzysztof Matela wystartuje w rajdzie, wyprodukowany został przez austriacką firmę KTM. Sprzęt jest oparty o znany, wykorzystywany
przez profesjonalnych rajdowców model 660 Rally Factory. Pochodzi ze stajni Orlen Teamu, gdzie był wykorzystywany m.in. przez Jacka Czachora.

Parametry techniczne:
silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy o pojemności 653,7 ccm
skrzynia biegów: 5- stopniowa
zawieszenie: White Power skok -
przód: 330mm, tył: 300mm
hamulce: tarczowe B
rembo (300mm przód, 220mm tył)
moc: 70KM
chłodzenie: cieczą i olejem

rozrusznik: elektryczny
zbiorniki paliwa: 36 litrów - 2 x 10 przód + 2 x 8 tył
rama: stal chromowo-molibdenowa;

masa własna: 158kg (bez płynów, paliwa i wody)
prędkość maksymalna: 180km/h


YAMAHA YZ 250F

W parku maszyn znajduje się również motocykl treningowy YAMAHA YZ250F, na której Krzysztof odbywa treningi i bierze udział w zawodach crossowych. Motocykl ten jest liderem w klasie MX2. Posiada lekkie aluminiowe zawieszenie oraz ultra dynamiczny silnik czterosuwowy. Model ten jest wykorzystywany przez krajową czołówkę crossowców.

Parametry techniczne:
silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy o pojemności 249 ccm
skrzynia biegów: 5- stopniowa

skok - przód: 300mm, tył: 307mm
hamulce: tarczowe
moc: 42KM
chłodzenie: cieczą
zbiorniki paliwa: 7
-litrowy
masa własna: 93,5kg
koła – przód: 80/100x21, tył: 100/90x1
9
prędkość maksymalna: ok.100km/h

Najbliższe plany Teamu:

styczeń 2008 - Wyjazd na treningi do Tunezji
marzec 2008 - Złożenie wniosku do FIM o przyznanie licencji międzynarodowej
kwiecień 2008 - Start w Rajdzie Tunezji (OPTIC)

15 maja 2008 - Zgłoszenie do Rajdu Dakar
lipiec 2008 - Zakup motocykla startowego KTM Rally Factory 690
4 stycznia 2009 - Początek Rajdu

20 stycznia 2009 - Meta Rajdu

Co nie co o samym rajdzie Dakar:

-Jedna z najbardziej znanych i zdecydowanie najbardziej prestiżowych imprez sportowych na świecie.
-Sportowa rywalizacja zawodników, którzy zmagają się z konkurentami,
ze sprzętem, własnymi ułomnościami oraz przede wszystkim z dziką
i nieokiełznaną przyrodą.
-Dla większości z uczestników największym pragnieniem jest osiągnięcie mety rajdu – bez względu na ostateczne miejsce w klasyfikacji.
-Doskonale zaplanowana machina organizacyjna.
-Wielkie wydarzenie marketingowe - największe światowe koncerny motoryzacyjne pompują w starty wielkie pieniądze wykorzystując później sukcesy kierowców
do budowania wizerunku własnych marek.
-Idealny poligon doświadczalny dla konstrukcji.
-Szansa zostania kierowcą teamu fabrycznego – a to marzenie każdego.
-Wielka przygoda - każdego dnia inne odcinki, szybki zmieniający się krajobraz, warunki i środowisko, które uczą szacunku do pustyni, do konkurentów
i do samego siebie.


Zdjęcia: www.dakarteam.pl

11.25.2007

Profesjonalny drift BMW M3

To jest dopiero sztuka! Tylko profesjonaliści umieją tak driftować...

Honda FCX Clarity

Podczas Los Angeles Auto Show zaprezentowała się seryjna wersja auta, które jako koncept FCX (Fuel Cell eXperimental) przez kilka lat prezentowało się na światowych wystawach motoryzacyjnych.

Nowa Honda otrzymała nazwę Clarity, czyli „klarowność”, „jasność” czy „przeźroczystość”. Chyba dlatego, że zamiast spalin wydziela wodę, a dokładniej parę wodną. Dzięki ogniwom paliwowym V Flow i odwadniaczom samochód łatwo „odpalić” nawet przy temperaturach sięgających -30 stopni Celsjusza. Na razie Honda nie doczeka się jednak tak niskich temperatur, gdyż pierwsze egzemplarze trafią do Kalifornii, gdzie działa sieć 25 stacji wodoru, a kolejne powstaną w najbliższym czasie. Niestety Honda FCX Clarity nie będzie dostępna w sprzedaży. W najbliższych trzech latach samochody będą wynajmowane przez firmę Honda za 600 dolarów na miesiąc.

Kompaktowe ogniwo paliwowe (mniejsze o 65% w porównaniu do konceptu) zamontowano pośrodku auta. System dopełniono o akumulatory litowo-jonowe i 17-litrowy zbiornik wodoru. Synchroniczny silnik elektryczny jest w stanie wyprodukować 100 kW (136 KM), czyli o 14 kW (19 KM) więcej niż pierwotne studium. Moment obrotowy wynosi 256 Nm. Energię elektryczną nowa Honda uzyskuje także podczas hamowania czy zwalniania. Nowość jest tak oszczędna, że porównując ją do konwencjonalnego samochodu z silnikiem spalinowym, zużycie paliwa wyniosłoby 3,46 l/100 km. FCX Clarity rozpędza się do 160 km/h, co w związku z podawaną mocą może się wydawać się mało, jednak samochód jest dosyć duży. Swoimi rozmiarami (dł. 4835 x szer. 1845 x wys. 1470 mm) i masą (1625 kg) lokuje się między modelami Accord i Legend. We wnętrzu znajdziemy miejsce dla czterech pasażerów. Samochód wyposażono w adaptabilny tempomat, kamerę wsteczną, złącze Bluetooth, układ hamulcowy obniżający ryzyko kolizji (CMBS), nawigację z informacjami o najbliższej stacji wodoru czy klimatyzowane fotele.

 

MotoOktan 2009